Příjemnou noc, dnes je středa 20.3.2019, Svátek má Světlana a zítra Radek

MBA
Master of Business Administration

Studijní program AAHEA, USA: General management
(profesní studium)

Garant:

Petr Houšť
Ing., Mgr., MBA

Specializace:

General Management

Specializace: Strategické řízení malých a středních firem

 

Využijte možnost studovat prostřednictvím internetových technologií, bez dojíždění s možností zahájit studium již v březnu 2019

Přihlásit se můžete zde: Přihláška ke studiu

 

Komu určeno

gem-1

Tento program je kopií standardních MBA obecně zaměřených programů na univerzitách ve vyspělých zemích, především v USA, Anglii, Austrálii a dalších zemích s moderním vzdělávacím systémem. Odtud tedy vyplývá, že je studium určeno širokému spektru manažerů a specialistů, kteří mají zájem o svůj další rozvoj a zvýšení konkurenceschopnosti na pracovním trhu.

Prioritně je studium určeno pro uchazeče s vysokoškolským vzděláním, ale o přijetí mohou požádat i praktici se středoškolským vzděláním s potřebnou praxí. V takovém případě uchazeč doloží popis své dosavadní praxe a studií jako součást procesu rozhodování o přijetí ke studiu. I když náš komplex opustilo již více, než 7917 posluchačů, MBA a LLM u nás nejsou masovou produkcí. Každý posluchač tohoto studia je rozvíjen jako exkluzivní originál a uplatní se v řídících funkcích kteréhokoliv podniku.

Délka studia:

Studium trvá 12 měsíců. V případě pracovního zatížení si může posluchač své studium i rozvolnit. Přihlásit se můžete kdykoliv, protože když se sejde skupina přihlášek ke stejné specializaci, zahájíme studium bezodkladně. Na nic nemusíte čekat.

Informace o systému a cílech studia

gem-2

Absolvent tohoto studia je profesně orientovaný specialista, s profesními znalostmi a kompetencemi. K tomu je také cíleně sestavený tým kvalifikovaných tutorů s bohatými zkušenostmi z řídících pozic i akademické půdy.

Výuka probíhá v českém jazyce o-line  s využitím e-learningových technologií a videotechnologií, prostřednictvím internetu. Studujete tedy z domu, z pracoviště, odkudkoliv. Studium trvá dva semestry.  Každý semestr se člení na  předměty – viz Obsah studia. 

Na studiu aktivně participuje i posluchač. Každý náš posluchač si obsah studia přizpůsobuje svým potřebám. Na začátku každého měsíce dostane elektronický studijní text a videonahrávku předmětu, který ten měsíc absolvuje. K dispozici má samodiagnostický elektronický test s dálkovým přístupem, na němž si ověří, že teorii dobře porozuměl. Úkolem posluchače je učební text, eventuálně videonahrávku prostudovat, složit samodiagnostický  test a ihned si promyslet, jak nové poznatky aplikuje do své práce.

Následující tabulka představuje předměty, kterým se posluchač v průběhu studia věnuje.

Obsah studia
Modul č. 1  
Management a etika
Komunikace a obchodní jednání
Účetnictví
Sociologie
Management, strategický management, globální management
Modul č. 2 
Marketing
Právo v podnikání
Řízení lidských zdrojů a personalistika
Daně
Závěrečný seminář

  Pokud Vám všechny informace splnily to, co od studia očekáváte, neváhejte a přihlaste se ke studiu.

 

 foto Telefon: +420 606 301 224
  e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
  prof. Mgr. Iveta Hashesh, PhD., MBA
  Prorektorka pro strategii, inovace a kvalitu ve vzdělávání

 

Management a etika

V rámci předmětu, bude kladen důraz na porozumění etické dimenze těch sociálních oblastí, které jsou spojeny s podnikatelskou činností, se zaměstnáním, výkonem jistého povolání či se specifickými profesemi, pro něž vznikají rozličné etické kodexy. Studium předmětu umožní posluchačům aplikovat a inovovat ve své praxi manažerskou kulturu, etiku, společenskou odpovědnost firmy, a využívat souvislost etiky se strategií firmy. Dalším tématem bude analýza firemní kultury ve vztahu k problémům managementu. Zmíněny budou i postupy, rizika při utváření firemní kultury. Posluchač si vybuduje cíle rozvoje etiky ve své firmě, promyslí a inovuje etický kodex, a pokud jej firma nemá, pod vedením tutora jej vypracuje. Součástí předmětu bude i etiketa v pracovním a společenském styku, specifika etikety
v některých zemích a společenská odpovědnost firem – historický vývoj, definice pojmu, klíčové oblasti, výhody zavedení a praktická realizace.

Komunikace a obchodní jednání

Posluchač si buduje komunikační profesní i osobní systém jako  jeden ze základních aspektů jeho sociální interakce formou přímé, skryté a často i kódované komunikace. Z hlediska základního členění komunikace můžeme hovořit o komunikaci verbální a komunikaci neverbální. Respektujeme skutečnost, že více než devadesát procent informací dostává posluchač o druhém účastníkovi komunikačního procesu formou nonverbální.  Schopnost účinně komunikovat je základní podmínkou úspěšnosti manažera. Cílem tohoto předmětu je proto vybudovat u posluchače znalosti, dovednosti a kompetence pro začlenění oblasti komunikačních a obchodních dovedností do práce manažera firmy. Když manažer nekomunikuje správně se svými podřízenými, vede to k nespokojenosti zaměstnanců, k hůře vykonané práci a nespokojenosti zákazníků. Posluchač si posílí kompetence z oblasti leadershipu a strategie vyjednávání. Součástí výuky je také vybudování kompetencí v oblasti plánovacího systému podniku, vedení dokumentace a její archivace, plánování, organizování, zápisy a realizace cílů valných hromad, porad, výročních zpráv., spolupráce s orgány státní správy (Finanční úřady, Správy sociálního zabezpečení atd.).

Účetnictví

Předmět zahrnuje výklad základních pojmů teorie účetnictví, vyčlenění podniku jako samostatného systému, předmět účetnictví, bilanční princip a z něho vyplývající vztahy. Složky majetku podniku z hlediska formy či logika jejich uspořádání. Vlastní a cizí kapitál, relace mezi nimi, hospodářská činnost podniku a její vliv na výši a složení aktiv a pasiv
v bilanci, princip podvojnosti, účetní knihy, princip dokladovosti a varianty uplatnění. Varianty oceňování hospodářských prostředků, koloběh prostředků a varianty jeho zobrazení v systému účetnictví. Po absolvování předmětu je student schopen zpracovat a vést účetnictví „pro podnikatele“ v malém podniku dle aktuálních zákonných norem. Účetnictví II navazuje na učivo předmětu Účetnictví I v prvním semestru, kde studenti probírají základy finančního účetnictví. Studenti si prohloubí své znalosti ve vybraném účetním softwaru a tabulkovém kalkulátoru MS Excel. MS Excel studentům slouží jako nástroj výpočtu účetních případů např. výpočet DPH, čisté mzdy, znázornění trendu hospodařeni, atd. 

Sociologie

Posluchač se seznámí s tím, jak efektivně uplatňovat sociologické přístupy ve své práci se svým týmem, pochopí význam formální a neformální struktury organizace, bude schopen správně analyzovat důsledky demografické, profesní a kvalifikační struktury podniku, chování pracovníka v pracovní skupině. Kvalifikovaně řídit procesy adaptace a sociální adaptace českých i zahraničních pracovníků, naučí se řešit dílčí konflikty mezi členy pracovního týmu, pracovat s okolním prostředím podniku, aplikaci sociologie v praxi manažera, specifika pracovní skupiny a pracovního týmu atd.

Management, strategický management, globální management

Modul management vytváří základ pro studium dalších předmětů Svět se potácí s globální nejistotou, jakou ještě nezažil. Dnešní management je o rychlých změnách, zkrácené době pro rozhodování i inovace a především o mladé generaci, která už v práci odmítá trávit veškerý čas. Byznys nemá moc času na to, aby analyzoval. Náš absolvent se musí přeorientovat na permanentní inovace, na rychlé zavádění novinek.

Od moderního manažera se očekávají úplně jiné vlastnosti. Musí být zvědavý, toužit po změně, mít odvahu pro boj a počítat s tím, že ne každá novinka se ihned shledá s pochopením. Klíčové jsou nové nápady a především – schopnost realizovat je co nejrychleji. Proto jsou tyto problémy cílem rozvoje manažerských kompetencí našich posluchačů. Samozřejmě, že základem jsou klasické metody řízení. Jen s nimi, bez respektování nové situace, ale dnes manažer neprorazí.

Součástí studia tohoto předmětu je stručné seznámení s globálním vývojem podnikatelského prostředí světa a odtud vyplývající potřebou inovace strategického řízení podniků.

Strategický management

Předmět doplňuje k dosavadním znalostem a dovednostem managementu, marketingu, ekonomiky a účetnictví znalosti a dovednosti strategického plánování a řízení podniku v turbulentním prostředí s vysokým stupněm neurčitosti při rozhodování. V oblasti znalostí si posluchač osvojí znalosti principů struktury strategického řízení MSP, modelů strategického řízení, principy projektování podnikové vize poslání podniku, vyhodnocení podnikové filosofie a politiky pro konkrétní podnik, analýzy vnitřního, externího a celkového, principy projektování strategie podniku, tvorby analýz hierarchií v podniku, rozhodování o účelné strategii, principy a tvorba strategického plánu podniku, implementace prostředí strategie v podniku. Pochopí příčiny vzniku a řízení krize.

Právo v podnikání

Náplň předmětu je přizpůsobena dosažení žádoucí úrovně znalostí práva obchodních společností pro manažery na všech stupních řízení, reaguje na novelizaci soukromého práva, účinnou od 1. 1. 2014.

Cílem modulu  je výklad a praktické zvládnutí právní úpravy jednotlivých forem obchodních korporací, tj. veřejné obchodní společnosti, komanditní společnosti, společnosti s ručením omezeným, akciové společnosti a družstva, upravených zákonem č. 90/2012 Sb., zákonem
o obchodních korporacích, a v obecném základu i zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem. Pozornost je věnována nejen základním pojmům obchodního práva, ale
i problematice veřejných rejstříků právnických a fyzických osob se zaměřením na obchodní rejstřík a právní úpravě hospodářské soutěže.

Řízení lidských zdrojů a personalistika pro manažery

Cílem tohoto předmětu je vybudovat u posluchače znalosti, dovednosti a kompetence z oblasti personální práce v podniku, organizace personální práce a personalisty, vybudování kompetencí pro analýzu vnějšího prostředí podniku a personální činnosti, popis a analýzy trhu práce v ČR a EU, vliv sociální politiky vlády na podnikatelský sektor a na konkrétní podnik, aplikace pracovního práva do práce manažera, strategie, politiky a plánování lidských zdrojů, plánování lidských zdrojů v podniku, postup při vytváření pracovních úkolů a pracovních míst, získávání, výběr, adaptabilita a vnitřní mobilita pracovníků, organizace práce a pracovní podmínky, dělba práce, pracovní postup, organizace pracovní doby, pracovní prostředí, bezpečnost a ochrana zdraví při práci. K rozvoji posluchače přispějí také kompetence v oblasti založení a vedení personální dokumentace, plánování v systému personální práce a vybudovaná schopnost aplikace Time management ve své práci.

Daně

Cílem výuky předmětu jako celku je poskytnout studentům potřebnou orientaci v oblasti daní a daňového poradenství. Obsahovou náplní je orientace na obecnou teorii daní, historický vývoj zdaňování a daňový systém jak v ČR, tak v EU. Důraz je kladen na přímé daně, a to na daň silniční, daň z nemovitých věcí, daň z nabytí nemovitých věcí, daňový řád.  Obsahovou náplní druhého semestru jsou přímé důchodové daně, a to daň z příjmů fyzických osob a daň z příjmů právnických osob. Studenti získají základní přehled o předmětu daně, samostatných základech daně, příp. dílčích základech daně, položkách odčitatelných od základu daně
a nezdanitelných částkách základu daně. Student si v průběhu studia všechny náležitosti spojené s prokazováním vykázaných daňových povinností. Neméně významným je naučení se poznatků a dovedností nezbytných pro správné uplatňování práv a povinností daňových subjektů při daňovém řízení. Předmět je zaměřen rovněž na rozvíjení manažerských
a etických praktik.

Závěrečný seminář

Posluchač si s ohledem na svoji pracovní pozici a záměr rozvoje kariéry vybere téma své závěrečné práce. Na seminářích jsou probírány následující okruhy:

  • Požadavky na závěrečnou práci
  • Požadavky na vedoucího a oponenta závěrečné práce
  • Norma ČSN 690, platná od 1. 4. 2011
  • Psaní odborných textů
  • Práce s uživateli v průběhu řešení závěrečné práce
  • Stanovení cílů závěrečné práce
  • Strategie a techniky vypracování závěrečné práce (úvod, obsah práce, závěr, atd.)
  • Využití průzkumu a aplikovaného výzkumu
  • Cíle, projekt a realizace pilotního provozu
  • Systém obhajob (před uživateli, před zadavateli, před útvarem)
  • Obhajoba závěrečné práce
  • Archivace výsledků práce posluchače v průběhu studia.

Novinky

Den otevřených dveří

23. 3. 2019 | 8:00 - 12:00

Ukázky učebních textů

Ukázka závěrečných prací